rss
twitter

    25 Ağustos 2009 Salı

    TSL 3.Hafta || Gençlerbirliği - Beşiktaş


    Cumartesi akşamı oynanan oyunun tanımı nedir diye sorsak hemen hemen herkes fiyasko der sanırım. Gerçekten de fiyasko.

    Mustafa Hoca yı eleştirmek istemiyorum aslında gerçekten ama olacak iş değil yaptıkları. Geçen hafta Bobo-Nobre-Nihat ile başlayan Denizli bu hafta Bobo'nun sakat olmasıyla doğal olarak Nobre ile başlar sanıyorduk. Her zaman ki gibi bizi ters köşeye yatırdı.

    Sonucunda bomboş bir 45 dakika geçirdik. Şunu açıkça ortaya koyalım, illaki zorunluluk Bobo yada Nobre değil aslında. Ama mevcut oyun düzeni buna zorluyor maalesef. Geriden gelişi güzel yollanan toplar, çizgiye inemeyen ataklar sonucu böyle bir gereksinim oluyor doğal olarak.
    Yoksa ben herzaman savunduğum gibi Nihat da en önde oynar. Yani taktiğe göre değişir bu aslında.

    Maça baktığımızda ise tamam Denizli hatalı kadro ile başladı fakat, bir takımın bu kadar kötü oynamaya hakkı yoktur bence. Rakip ne kadar savunma yapsa sert oynasa da bu değişmez. Sonuçta arada bir güç ve kalite farkı var. Bazı oyuncuların bunu idrak etmeleri lazım artık. Erhan için fizik kondisyon iyi diyoruz ataklara katılması iyi diyoruz fakat sonuç yok. Bal yapmayan arı gibi. Rıdvan'ı 45 dakika izledim Erhan'ıda 45 dakika izledim. Eğer Erhan ben bu kadarlık oyuncuyum diyorsa bence forma Rıdvan'ındır. Sezon başlamadan öncede söyledim en çok Rıdvan'a güvendiğimi yazdım sezon başı değerlendirmesinde. Gerçekten güveniyor ve inanıyorum ona bence bu ligde 11 oynayacak fiziğe de sahip. Sonuçta bir bek oyuncusunda ne kadar fizikli olmasını bekleyebilirsiniz ki ?
    Beşiktaşın gerçekten kadrosu kötü değil. Hatta sakatlarda döndüğünde oldukça alternatifli bir kadrosu var. Ama bu oyuncuların oynaması gerek. Rıdvan, İsmail, Fink başta olmak üzere bazı oyuncuları 10 dakika 45 dakika oynatarak hem takımına hemde oyunculara zarar verirsiniz.
    Fink 45 dakika sonunda oyundan alınıyor neden ? Uğur İnceman iyi bir önlibero bence ikisinden birini tercih etmesini anlarım hocadan fakat 3 ünü birden sahaya çıkarmak ne oluyor ? Aslında Uğur'u Delgado'nun pozisyonunda oynatmak istedi mesele de bu zaten. Oyuncu tercihlerinde sıkıntı var.

    Şimdi bir gerçek var ki, Cisse bu sistemde Fink'den daha yararlıydı bence. Kötü döneminde bile Cisse'nin iyi bir oyuncu olduğunu savunmuştum. Nitekim Ernst geldikten sonra ne kadar tecrübeli bir oyuncu olduğunu göstermişti herkese.
    Fakat madem elinde Fink var ona göre oynarsın, Fink-Ernst ikilisi ile 4-4-2 bile oynarsınız. Denemelisiniz bunu, kanatlarda Holosko ve Tello hatta Serdar Özkan bile oynayabilir. Böylece 10 yada 10.5 numaraya gereksinim de duymassınız. En azından Delgado dönene kadar bu düşünülebilir.

    Son olarak belirtmek istediğim birşey var. Eğer Denizli bu sistemi işletecekse ya mantalitesi değişecek yada Delgado bir an önce sahalara dönecek.
    Ama ne olursa olsun bir takımın bu kadar kötü oynamaya hakkı yoktur bana göre...

    Hiç yorum yok: