rss
twitter

    18 Ağustos 2008 Pazartesi

    Usain Bolt ve Jamaika Tayfası ~ #100 m. Pekin 2008

    Usain Bolt daha birçok Olimpiyatda isminden sıkca söz ettireceğine benziyor. Zaten hali hazırda Phelp gibi insan üstü DNA lara sahip ikinci sporcu olarak adından söz ettirmesi de normal. Olimpiyatlarda 100 metre yarışında 9.69 luk derecesi ile (o da son anlarda gule oynaya finishe geldi) dunya rekoru kırarak altın madalya yı almayı başardı. Ve Olimpiyatlara hiç kuşkusuz damga vurdu.  Hali hazırda devam eden olimpiyatlarda Jamaika adına yarışan bayan atletlerde 100 metre de ilk üc sırayı paylaşmışlar. Ne yapsak Elvan dan sonra 1-2 tane de Jamaika lı mı transfer etsek. Bu arada Usain Bolt ile alakalı ilginizi cekeceğini dusundugum sporx de yayınlanan ilginc bir makale;

    Dünya'nın en hızlı adamı Usain Bolt'un sırrını babası açıkladı: 'Tatlı patates!'

    Pekin'de oğlunun rekor kıracağından zaten emin olduğunu söyleyen Wellesley Bolt, "Usain, bizim oralarda yetişen tatlı patetesi çok sever. Onu yiyerek büyüdü. Bu başarının arkasında kesinlikle tatlı patates var" dedi.

    Bolt'un 1.96 boy ve 86 kiloyla atletten çok bir basketbolcuya benzeyen vücudu, babasının dediği gibi 'tatlı patates'le doyar mı bilinmez ama o, stattaki 91 bin kişi ve televizyon başındaki yüz milyonların gözünü fazlasıyla doyurdu.

    Geçen yıla kadar 10 saniyenin altına inemediği, 10 hafta önce sadece beşinci resmi yarışında 9.72 ile dünya rekoru kırdığı 100 metrede, bu kez 9.69 ile lakabına yakışır şekilde 'şimşek' gibi çakan Bolt ise aslında hedefinin rekor kırmak olmadığını açıkladı:  


    "Ben yarışa rekor kırmak için değil sadece olimpiyat şampiyonu olmak için çıktım. Rekor kırdığımı da zafer turumu tamamlayıncaya kadar bilmiyordum. Rekoru zaten daha önce de kırdım ve bundan sonra kırmaya devam edeceğim. Finiş öncesi yaptıklarımı da planlamamıştım. Sadece sevincimi gösterdim".



    Hiç yorum yok: