rss
twitter

    26 Kasım 2010 Cuma

    Bogdan Tanjevic Türk Oluyor


    Türkiye Basketbol Federasyonu’nun resmi internet sitesinde yer alan haberde A Milli Basketbol Takımı’nın koçu Bogdan Tanjevic’in Türk vatandaşlığına alınması için işlemlerin başlatıldığı ifade edildi. Açıkcası bu karara çok sevindim. O da ne olursa olsun artık bizden biri olmuştu. Özellikle Dünya Şampiyonasında hasta olmasına rağmen takımı böyle bir başarıya ulaştırması da güzel bir finaldi.




    Haberin tam metni;

    A Milli Basketbol Takımı’nın başarılı antrenörü Bogdan Tanjevic’in Türk vatandaşlığına alınması için gerekli işlemler başlatıldı.

    Spordan Sorumlu Devlet Bakanlığı’nın önerisi ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla 12 Dev Adam'ın Karadağlı teknik patronu Bogdan Tanjevic'in Türk vatandaşlığına alınması için gerekli işlemleri başlatıldı.

    Ay-Yıldızlı takımın başında tarihi bir başarıya imza atan Karadağlı Coach'un Türk vatandaşlığına alınması için girişimde bulunuldu. Geçtiğimiz haftalarda Habertürk Gazetesi’nde Gökhan Türe’nin de yazısında kaleme aldığı gibi, Spordan Sorumlu Devlet Bakanı Faruk Nafiz Özak, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile bir araya gelerek Tanjevic'in Türk vatandaşı yapılması önerisini sundu ve Başbakan'ın da onay vermesiyle vatandaşlık işlemleri başlatıldı.
    Erdoğan'ın, Dünya Şampiyonası sırasında da sık sık görüştüğü ve yakından tanıma fırsatı bulduğu, Türkiye'ye ve Türklere olan sevgisini sık sık dile getirmesiyle de gerek Türk halkının gerekse spor kamuoyunun büyük sempatisini toplayan Tanjevic, daha önce Habertürk Gazetesi’ne verdiği bir röportajında da "Keşke ben de Türk olsaydım. Böylesine görkemli bir tarihi zenginliğe sahip olan Türkler'i kıskanıyorum" demişti.

    Öte yandan söz konusu gelişmeleri İtalya'da duyan 62 yaşındaki çalıştırıcı, Türk vatandaşlığına kabul edilmesinin son derece onur verici bir gelişme olduğunu ifade ederek, "Çok büyük onur duydum. Şu anda yaşadığım mutluluğu anlatmayla kelimeler yetmez. Türkiye'yi ve Türkleri çok seviyorum. Ben de zaten kendimi Türk gibi hissediyordum. Bu güzel jestleri için sayın Bakan Faruk Nafiz Özak'a ve Başbakan'ımız sayın Recep Tayyip Erdoğan'a çok teşekkür ediyorum. Beni en az kazandığımız gümüş madalya kadar sevindirdiler" diye konuştu.

    Bogdan Tanjevic’in vatandaşlık işlemleri halen devam ederken, önümüzdeki günlerde işlemlerin sonuçlanması bekleniyor.

    Hiç yorum yok: