rss
twitter

    26 Ekim 2010 Salı

    Mehmet Okur Röportajı

    Mehmet Okur ile sezon öncesi sakatlığından takımın form durumuna kadar önemli açıklamaların yer aldığı güzel bir röportaj gerçekleştirilmiş.



    Geçen sezon play-off'larda aşil tendonu kopan Milli yıldızımız Mehmet Okur takımı Utah Jazz'ın son hazırlık maçında Santa Barbara'da ki çalışmalarına ara verip takımın maçını izledi. Memo ile son durumu ve Jazz'ın yeni sezonu ile ilgili kısa bir söyleşi yaptık. Ameliyat sonrası giydiği özel çizme çıkartıldıktan sonra, yaz aylarının büyük bölümünü Santa Barbara'da özel olarak çalışarak sakatlığın etkisinden kurtulup eski gücüne dönmeye çalışan Memo sorularımızı her zaman olduğu gibi içtenlikle cevapladı.
    SORU: Çalışmalar nasıl geçti, nasıl gidiyor?

    MEMO: Gayet iyi gidiyor. Dr Marcus ve yardımcılarıyla her sabah yaklaşık iki buçuk saati bulan çalışmalar yaptık. Yardımcılarının her biri ayrı bir konuda uzman. Örneği birisiyle sıçrama, birisiyle çabukluk, birisiyle karın adalelerim üzerinde çok yoğun çalıştık. Bu çalışmaların çoğu ayağımı güçlendirmeye yönelikti. Öğleden sonra ise yakındaki bir üniversiteye gidip orada yaklaşık bir buçuk saat kendi özel trainerım ile birlikte basketbol antrenmanı yaptık. Düz koşular, şut antrenmanları, post up hareketleri ve yüzü dönük pozisyonlar gibi.
    SORU: Ne zaman geri döneceksin? Biraz da kilo vermiş görünüyorsun?

    MEMO: Geri dönüşüm ile ilgili kesin bir tarih yok. Doktorlar ne derse onu yapacağım. Ancak takım ile birlikte temas olmayan antrenmanlara başladım. Beşe sıfır, üçe sıfır driller gibi. Sürekli şut idmanları yapıyorum. Geçen güm üçe iki denedikten sonra bir de üçe üç denemek istedim, ama fazla zorlayamadım hemen ağrılarım artınca da bıraktım. Beslenmeme çok dikkat ediyorum, ama bir iki kilo verdim. Bir iki kilo daha vermek istiyorum. Zaten beşe beş antrenmanlara başlayınca rahatlıkla 1-2 kilo daha veririm. Her zaman vermişimdir. Takım Doğu deplasmanına gidince ben tekrar Santa Barbara'ya döneceğim ve orada tedavim ve çalışmalarım devam edecek. Ancak şu anda herşeyin iyi gittiğini düşünüyorum.

    SORU: Utah sezon hazırlık maçlarında hiç kaybetmedi. Takımı nasıl görüyorsun? Senin yokluğunda pozisyonunda oynayacak olan Al Jefferson, Kyrylo Fesenko ve Francisco Elson için neler söyleyeceksin? Jefferson giden Carlos Boozer'ın yokluğunu nasıl dolduracak?


    MEMO: Takım çok iyi bir hava yakaladı. Çok iyi bir sezon öncesi sonrası bunun lige de olumlu yansıyacağını düşünüyorum. Yeni takım arkadaşlarım çok çabuk adapte oldu. Big Al gerçek bir post oyuncusu ve müthiş ayak oyunlarına sahip. Sezona iyi hazırlanmış ve coach Sloan'un sistemine çabuk alıştı. Onun çok büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum ve onunla birlikte oynamak için sabırsızlanıyorum. Fes bu yazı çok iyi geçirmiş ve kilo vermiş. Bu yıl en hazır şekilde geldi. Francisco'nun da sakatlığı vardı ama o da iyileşti. Kenardan gelip atletizm ve enerji getirecektir. Şutu da var. Üçü de çok iyi oynayacak diye düşünüyorum. Al ve Carlos'un bazı benzer yönleri var. Ancak Al daha uzun ve sırtı dönük oyunu daha iyi. İyi bir blokcu da olabilir. İkili oyunlarda çok daha fazla pota altına devriliyor, Carlos ise şutunu da kullanıyordu. Beklediğimden daha iyi pasör olduğunu da görüyorum. Daha uzun ve daha sert, bizim de bazı sıkıntılarımıza çözüm olacak gibi geliyor.

    SORU: Takımdan uzak kalmak, takım arkadaşların oynarken sokak elbiselerinle onları seyretmek senin için nasıl bir duygu?


    MEMO: Sakatlıklar her zaman oyununun bir parçasıdır. İki sene önce hamstring, geçen yıl da aşil tendonumdan sezon sonunda sakatlandım. Ben her zaman oynayabilecek durumdaysam, ağrılarım veya sakatlığım ne olursa olsun oynamaya çalışırım. Bu nedenle takımı böyle izlemek benim için çok zor. Alışık olduğum bir durum hiç değil ve hiç bir zaman da alışmak istemiyorum. Bu nedenle doktorların her dediğini yaparak, çok çalışarak bir an önce dönmek istiyorum.



    SORU: Bu sezon takımda yer alacak yeni oyuncular ve çaylak oyuncularla ilgili ne düşünüyorsun? Bir de senden sonra iki Türk pivot daha NBA'de forma giyecek. Semih Erden ile Ömer Aşık için neler söyleyeceksin?


    MEMO: Big Al ve Francisco'dan söz ettim. Raja Bell zaten yakından tanıdığımız ve sistemi iyi bilen bir oıyuncu. Sakatlık olmazsa çok fayda sağlayacaktır. Earl Watson'da çok tecrübeli. Bu oyunculardan en az tecrübelisi olan Al ve o da 6 sezon NBA'de oynadı. Bu çok önemli. Eğer sisteme inanırlarsa ve uyum sağlarlarsa çok önemli yerlere gelebiliriz. Çaylak oyunculardan Gordon Hayward bize çok uygun özelliklere sahip diye düşünüyorum. Biraz zamana ihtiyacı olabilir ama çok çalışkan ve bu yılda mutlaka katkı yapacaktır. Jeremy Evans bu sezonun Paul Millsap'i veya Wes Matthews'u olabilir. Biraz güçlenmesi lazım, ama çok aktif ve çok atletik. Çok iyi bir kadromuz olduğunu düşünüyorum. Bizi her yıl olduğu gibi yine insanlar beğenmeyeceklerdir, ama biz her yıl insanları şaşırtıp iyi yerlere geliyoruz. NBA'in en iyi oyun kurucusu bizde ve play-off'lara sağlıklı girersek herşeyi başarabiliriz. Ömer ile Semih'e gelince. Öncelikle ikisine de başarılar dilerim. Şu anda Boozer'ın sakatlandığını düşünürsek Ömer Aşık'ın süreler alma şansı biraz daha fazla. Bence hazırlık maçlarını da iyi oynadı. Semih'in işi daha zor sanki. Onun pozisyonunda takımında çok oyuncu var. Ama o da süreler alıyor. Her zaman kendini hazır tutmalı. Çünkü oynama fırsatının ne zaman kapını çalacağını bilemezsin ve hep kafa olarak da, fizik olarak da hazır olman gerekiyor. NBA'de ki tempoya ve uzun oyuncuların atletizmine ve güçlerine uyum sağlayınca ikisi de iyi olacaktır. Ancak işler iyi gitmediğinde morallerini bozmayacaklar, çünkü sezon çok uzun. İyi günler de olacaktır, kötü günlerde. Önemli olan iyi günlerin sayısını arttırıp, kötü günleri minimize etmek.


    röportaj ve fotolar; http://www.memo13.com/

    Hiç yorum yok: