rss
twitter

    31 Ekim 2010 Pazar

    Allen Iverson'ın Ilk Röportajı





    -Philiden ailevi sorunların nedeniyle ayrıldın, şu an ne durumdasın?

    AI: Sorunlar tamamiyle çözüldü, karımla olan durumumuz eskisinden daha iyi. Aynı şekilde kızımın da durumu daha iyi. Aksi hal olsaydı zaten bu anlaşmayı yapmazdım.
    Özellikle yeni bir lige, yeni bir çevreye gireceğim. Bunların yanında bir de ailevi sorunlarım devam etseydi benim için çok çok zor olurdu. Şu an ki düzelen ailevi durumumla birlikte alışma süreci çok daha kolay olacaktır.
    Umuyorum ki yakın zamanda ailem de Türkiye'ye gelecek. Karımdan Türkiye'ye gelmelerini istedim. Ona yalvardım ve bunun için yalvarmaya devam edeceğim çünkü onlardan ayrı yapamam.

    -Neden Nba'de değilsin? Benchte kalmak istemediğin için mi?

    AI:Menejerim nba takımlarıyla görüştü ve durumu konuştu. Ben kendi yeteneklerime güveniyorum. Nbade bir takıma yardım edebilirim ama asla 2 numaralı oyuncu olmak istemiyorum. Asla yeteneklerimi başkasının arkasında tutamam. Her zaman rekabetin içinde bulunmalıyım. Kendime, yeteneklerime güveniyorum ve bir nba takımında oynayabilirdim ama hayatımın şu noktasında böyle birşey yok. Sadece kendim için en uygun durumun oluşmasını istiyorum.
    Nbade olmayışımı dert etmediğimi söylersem yalan söylemiş olurum ama ben basketbol oynamak istiyorum. Bunun için illa nbade olmaya gerek yok. Nbade olmayışımın da yeteneklerimle bir alakası olduğunu düşünmüyorum. Daha önce yaptığım hatalar oldu. Bunlardan gurur duymuyorum ama artık önüme bakmam lazım.
    Gurur duymadığım bir çok şey yaptım ama 21 yaşında bu lige geldim. Hiçbirşeyim yokken bana finansal olarak herşeyi verdiler. Sudan çıkmış balığa dönmüştüm. Çok iyi ve çok kötü insanlarla tanıştım. Çok yanlışlar yaptım ve bunların bedelini de ödediğimi düşünüyorum.

    -Bir çok yerde Iverson'ın içki ve kumar problemleri olduğu ve bu nedenle paraya ihtiyacı olduğu yazıldı. Hayatının altüst olduğu söylendi. Finansal sorunlarınız yüzünden okyanus ötesinde oynamayı kabul ettiği yazıldı.

    AI:Eğer hayatınız boyunca beraber olduğunuz tek insan, sahip olduğunuz tek kız arkadaşı, bildiğiniz tek aşk, ve beraber olduğunuz tek karınız varsa ve bu insandan ayrılıyorsanız gerçekten hayatınızın alt üst olduğunu söyleyebilirim çünkü o benim en iyi arkadaşımdı. Açıkçası daha önce hiç karşılaşmadığım bir durumdu. Dünyanın en sağlam adamı da olsanız bazı kontrol edemediğiniz şeyler oluyor. Ama bence bu konudaki en önemli şey kariyerim boyunca beni destekleyen fanlarımın o zaman da yanımda olmasıydı.
    Olay kesinlikle para ile ilgili değil. Nbade tonlarca para kazandım. Eğer sorun para olsaydı. Tamam benchte oturacağım peki ne kadar para veriyorsunuz derdim. Olayın parayla kesinlikle alakası yok Ben basketbol oynamak ve bir takıma katkı sağlamak istiyorum. Tek istediğim şey basketbol oynamak ve mutlu olmak. Mental ve fiziksel olarak basketbol oynayabileceğimi biliyorum ve istediğim şey de bu. Nbade olmasa bile basketbol oynamak istiyorum. Vermek zorunda olduğum karar buydu.

    -Geçen sene dizinizde bir sakatlık vardı ve bazı maçları bu nedenle kaçırdınız. Ama daima sizin ağrıya rağmen maç günü oynamak istediğinizi biliyorduk. Şu an tek bildiğimiz şey Iverson'ın hala eski iverson gibi oynayabileceğine inanıyor olduğu.

    AI:Kesinlikle... Zaten bu nedenle benchte kalmak istemedim. Tek ihtiyacım olan şey basketbol yeteneklerime güven ve inanç duyulması. Ukalalık olarak algılamayın ama benim önümde olmayı hak etmediğini bildiğim başka oyuncuların arkasında kalmak istemiyorum. Rekabetçi bir insanım ve garip ama bazen kendi içimde de böyle çelişkiler yaşıyorum. Özellikle insanlar benim hakkımda ne yapmam ya da ne yapmamam gerektiğini tartıştıkları zaman.


    -Iverson konuşmamızın sonunda "istenmekten" bahsetti.

    AI:Benim tek istediğim bir takım tarafından kabullenmek ve istenmekti. Bu benim için en önemli olan şeydi "istenmek".



    Ceviri:Kaan Dikici (forza)
    Röportaj;http://www.philly.com/philly/blogs/deep-sixer/Iverson_.html

    Hiç yorum yok: